Sunday, January 9, 2011

burit ?

Hai kawan kawan sekalian apekah khabar anda sekalian diharapkan anda sekalian sehat sehat sahaja disamping keluarga anda sekalian dan tidak lupa juga semoga anda sekalian berbahagia di samping kapel kapel anda sekalian yang sangat mengasihi anda sekalian tak macam saya dulu ada pakwe tetapi sangat tak mengasihi saya oh kesian.


Sebetulnya terlalu banyak idea idea saya yang mencurah ke lurah ladang saya untuk menaip naip di dalam MamaliaPendekCakap ini walaupon sekadar beberapa coet sahaja yang akan membacanya akan tetapi saya tidak begitu kesah sebab saya pun tidak membaca belog orang sangat melainkan yang saya senaraikan di sebelah kanan ini >>>>> dan kalau anda sekalian juga berminat dengan mereka belog mereka itu bolehlah melakukan aktiviti yang sehat jasmani rohani iaitu melakukan perjalanan di belog.


Oleh sebab saya terrrrrsangat *sila getarkan lidah anda sekalian ke langit langit mulot anda sekalian ha begitu ya anda sekalian* cebok eh salah sebok dewasa ini makanya saya amatlah jarang untuk menaip naip tulisan baru kerana menaip naip untuk Majlis Eksekutif Festival Kajai 2011 (MEFeK) adalah perkara yang paaaaaaling *sila ngangakan mulot anda sekalian dalam kiraan tiga hah begitu bijak juga anda sekalian ini* diberi keperdanaan dalam saat saat kritikal ini ya anda sekalian.


Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, aktiviti melakukan perjalanan di belog merupakan salah satu aktiviti yang menjadi habitat eh salah habit saya dewasa ini kerana idea idea belogger belogger lama yang sudah otai otai dan berkarisma lagi berkaliber itu sedikit sebanyak menyumbang idea beras eh salah bernas kepada saya untuk menghasilkan tulisan tulisan untuk tatapan anda sekalian juga di samping menzahirkan isi hati saya yang tersirat di dalam lubuk hati yang paling dalam.

Setelah puas melakukan repekan di atas, sekarang saya nyatakan tujuan sebenar saya menulis tulisan ini di samping menolong anda sekalian melakukan latihan meregangkan otot pipi supaya bergetar getar kerana mengikut nasihat Kevin Zahri seorang yang saya tidak kenali sangat, meregangkan otot pipi mampu memberikan impak keputihan kepada gigi anda sekalian ya jadi sila bersedia untuk meregangkan pipi anda sekalian kalau tidak gigi anda kuning kuning eh ada lada terselit dekat gigi rabbit you tu lah.

Baiklah, saya telah melakukan aktiviti perjalanan belog di parlimen ini dan setelah saya amati dan teliti saya dapati beliau sedang mempunyai masalah besar punya iaitu tidak mengetahui apakah itu BURIT dan saya rasa saya juga hampir samar samar mengenai status sebenar BURIT itu dalam Kamus Bergambar milik saya ini kerana saya tidak menjumpai apa apa gambaran yang tepat dan strategik lagi jitu untuk saya lebih memahami apakah itu BURIT ya anda sekalian.


Sebenarnya saya tahu tapi saya sekadar mahu berlagak suci di situ.


Selepas berpenat lelah fuh fuh fuh semput mengah tersedu sedu dan sebagainya, sambil mengesat tangisan gembira di tubir mata dan juga menolak nolak pipi kiri kanan yang penuh berlemak dan sedap untuk dipicit dan dicubit menggunakan lidah yang kental ini  saya bertanyakan kepada Kak Dah (KD) dengan soalan yang berbunyi seperti ini :


MPC : Beb kau tahu tak apa tu burit ?? Bertanya sambil sengih sengih ala ala lesbian.
KD : Burit ?? Tu benda yang untuk ukur ukur tu kan ?? Penuh yakin dan saksama memberi jawapan.
MPC : Hah ?? Rasa tidak percaya telah membuntangkan biji mata besar punya.
KD : Yelah tu burette kan ?? Penuh yakin dan saksama sekali lagi tanpa rasa bersalah.
MPCMenangis kegembiraan lagi sekali. Rasa terfaktab dengan soalan sendiri.





Baiklah besar kemungkinan inilah BURIT yang dicari cari ya anda sekalian.


p/s : Mungkin ini tidak mampu untuk merengangkan pipi mungil anda sekalian oleh yang demikian jika mahu lagi regang regangan sila cari insiatif anda sendiri kerana yang ini sudah cukup bagi saya ya anda sekalian.
Terima kasih ya Kak Dah kerana selalu membantu mengempiskan pipi gemuk saya.

6 comments:

  1. burrete apparatus yang ak paling x suka
    susah nak guna

    ReplyDelete
  2. @komeng | style dowh burette. orang yang expert je guna dengan berhemah *contohnya aku* :)

    @julu | *naseb baek aku tak tetaip bulu tadi* well kalau nak berfikir secara kesucian rasanya inilah burit kot. hah inilah.

    ReplyDelete
  3. Pergh tajuk entri. Gile stedi. Haha

    ReplyDelete
  4. euhhhhhh:D
    aku selalu main burit nie kat lab zaman budak2 scinece stream duludulu:D
    panjang ah.susah nak handle

    ReplyDelete
  5. @hapis | ye memang susah gila nak handle burit lagi lagi untuk orang tinggi macam aku kalau nak isi potassium permanganate kat dalam tu aku kena panjat kerusi bhaiii lepas tu kena bantai gelak dengan lab demonstrator gila malu wehhhh

    ReplyDelete