Monday, November 1, 2010

Allah Peliharakan Sultan

peh bile masuk tol skudai tak semena mena gua rasa macam sebak nak nanges sampai ilang macho gua. lu punye cite macam lu macho abes kan. mampos. gua memang rindu gile kat udara johor bahru yang indah permai nih. rase nak nyanyi lagu Johor kejap :

Allah Peliharakan Sultan
Anugerahkan Dia Segala Kehormatan
Sihat Dan Ria
Kekal Dan Makmur
Luaskan Kuasa
Menaungkan Kami 
Rakyat Dipimpini
Berzaman Lagi 
Dengan Merdeka 
Bersatu Hati 
Allah Berkati Johor
Allah Selamatkan Suuuuuuuuuulllltaaaaaaannnn....

peh sentap sentap siott. gua still lepak lagi kat terminal bas dan pasar awam larkin nih. peh seumur hidup gua menjadi warga johor gua tak pernah sebut nama penuh tempat ni. dah maju dah sekarang. dah ada 7E. dulu tak dak. dulu ada McD je. sekarang dah ada Pizza Hut gabung ngn KFC. peh serius gua bangga menjadi anak johor. UMNO sini bole pecaya siket. bole pakai. tak macam UMNO tempat laen gebang je lebih. serius gua bangga. dah banyak kali gua cakap nih, kalau si botak dengo kompem beliau da luku pale otak gua yang besa ni. gua pedulik ape kan. gua anak jati johor. 


ahha! bendera kebanggaan. simple je senang nak ingat.







peh jata negeri kebanggaan. 
pak belang tuuuu... kancil pe barang. hahahahaha

pejalanan kali nih memang nak bengkokkan pelvic girdle aku. dari terminal 1 somban pukol 1.45 sampai terminal larkin jb pukol 6.15. jap gua kire bape lame ................................ lamo bonar eh ekau ngiro?? peh 4jam setengah kot. macam dari puduraya dah ni. pakcik drebar tu memang bawak sipot gile. musti die da fobia dengan segala kes kemalangan maut melibatkan bab ekspress  yang banyak berlaku akhir2 ini.ayat buletin utama. gua sebenornye nampak semangat johorian di situ malas bebenor lagi sekali nak balik umah ni ha. gua ingat nak stay kajai tercinta nak study konon. tapi bile gua pikir masak2 dengan segala hasutan puan emak dan rakan2, gua buat keputusan nak balik. kafe kajai yang masak pakai kaki tu tak bukak kot mase raye keling. ape gua nak makan selama seminggu nanti? takkan gua nak delivery pizza je ari2? kopak ah gua siot. lagipon gua sekarang tengah dalam proses pengkurusan. eheh. mane bole makan makanan berkalori karbohidrat berlemak. gua kena kurangkan adipose layer dalam badan gua nih. gua tak demokkk sangat tapi si botak komplen lebih. gua tumbok lu kang. 

ok tadi gua berdepan dengan insiden yang mencuakkan. takde la cuak sangat. minah tu je lebih. tadi bas gua lepak masok perhentian yong peng kejap. gua pikir separuh masak jugak ah nak turun ke tak sebab gua bawak bag laptop nih. kang kalau jimmy gua ilang mau nanges mendayu dayu gua. gua tekan abdomen bawah badan gua. gua rase macam geli geli. ni nak terkucil ah ni. gua gerak turun. semart semart gua turun tangga bus bus tu gerak. gua cuak tapi gua rilek sebab gua pikir takkan ah drebar tu nak tinggalkan passengers pulak kan. lagi pon dah ramai dah yang turon. gua pegi jamban lepas ape yang patot gua kua ah. jap gi ade sorang passenger pempuan india nih wat gua gempak cuak. die seboleh boleh nak carik bus tu. tapi tak dak. muke die da nak nanges dah. takot kena tinggal bus. dalam pikiran beliau mungkin dah terbayang segala muruku yang beliau bawa untuk amma tercinta dah tertinggal dalam bus yang telah meninggalkan beliau. gua pon macam nak ikot cuak jugak sebab budak lelaki berjersey chelsea yang gua jadikan sebagai penanda aras sebab budak tu sorang je yang macam merket dalam bus. eheh. tak kelihatan. minachi tadi dah nanges ammaaaa appaaaa kulakulikkulakulik ada siket unsur penipuan di situ. brader yang tengah sedut skl barangkali bang bagi sepam dua boleh? *bu^o* cume melihat tanpa belas ihsan. gua tak sampai ati nak bagi minachi tersebut risaukan muruku dia. gua dengan macho pegi kat dia cakap "miss jangan risau  bus pegi isi air je, kejap lagi dia sampai ok? " peh dengan nada romantik gua pujuk beliau. tiba2 gua rasa macam ada testosteron. hahahahahahahahaha.. ok ok tu je cerita dia. tak lah cuak mane pon. tapi kalau gua lah kan kena tinggal bus, gua tak tunjuk sangat gua cuak. gua memang macam tu ah. nak bajek kool je peh tapi dalam ati gua dah nanges2 sobsobsob dah tu. haish.

gua rase gua dah kena gerak dah ni. tadi incik abah tersayang =.=' dah menelepon dengan suara penyayang seorang bapa cakap "abah dah dekat bas sten masai dah ni." gua siket pon tak tersentuh hati. kental. gua ekceli malas nak naik gedek gedek beliau tuh. penat ouh. dahla gua penat naek bas berjam jam sampai bengkok pelvic girdle ulna radius semua jap lagi nak balun gedek gedek beliau pulak. peh rajen gila vavi ah di situ kan. oh ye, gedek gedek incik abah gua kaler biru, panjang. brand toyota. bapak lu ade transport toyota? bapak gua ade. tapi gua tak bangga pon. =.=' gua dah lepak gile dah ni. tak sabor masuk kandang kambing mengembek ok nak berpelukan nyanyi nyanyi kat puan emak gua yang gua rindu. peh kompem seminggu nih puan emak gua layan gua macam princess. harap harap lah. 

gua nak usha bus balek masai. sesungguhnya gua budak yang berdikari. tak de maknenye gua nak menelepon pakwe suruh amek kat larkin ah ape lah. macam ada sorang budak tuh. *jeles* gua chow. 

charlo bete. 

  

No comments:

Post a Comment